Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Bezpieczeństwo Bankowości Internetowej

Mając na uwadze bezpieczeństwo środków zgromadzonych na rachunakach, Bank Spółdzielczy w Nałęczowie przedstawia poradnik zawierający podstawowe informacje i zasady, o których warto pamiętać korzystając z bankowości internetowej.

Przed zalogowaniem do serwisu i wykonaniem traksakcji:

  • sprawdź, czy adres strony serwisu transakcyjnego został wpisany prawidłowo: https://online.bsnaleczow.pl
  • sprawdź, czy na pasku adresu strony została wyświetlona zamknięta kłódka, oznaczająca nawiązanie szyfrowaanego połączenia z Bankiem (nowoczesne przeglądarki internetowe sygnalizują certyfikaty SSLrozszerzonej walidacji zmianą koloru paska adresu na kolor zielony)
  • sprawdź, czy strona https://online.bsnaleczow.pl jest zabezpieczona ważnym certyfikatem dla tej strony, którego właścicielem jest Bank Spółdzielczy w Nałęczowie, zweryfikowany przez Certum Extended Validation CA. (poprawność certyfikatu sprawadzisz klikając w zamkniętą kłódkę widoczną w oknie przeglądarki)
  • sprawdź, czy SMS z kodem dotyczy właściwego przelewu oraz czy numer rachunku i rodzaj operacji wyświetlanej w SMS I na stronie www jest zgodny w Twoją dyspozycją

Zasady bezpiecznego dostępu i wykonywania transakcji:

  • połączenie z Internetem musi być bezpieczne [unikaj łączenia się z publicznej sieci WiFi]
  • trzeba uważać na fałszywe certyfikaty bezpieczeństwa np. rozsyłane przy pomocy poczty elektronicznej
  • nalezy zawsze korzystać z aktualnych wersji systemu operacyjnego, oprogramowania antywirusowego i przeglądarki internetowej
  • system pocztowy powinien być chroniony przed przychodzącym spamem. Wiadomości e-mail to jedna z najpopularniejszych drog, jaką mogą do systemu pocztowego trafić wirusy i informacje, ktorych celem jest wyłudzenie poufnych danych
  • nie nalezy logować się do systemu  korzystając z odnośników otrzymanych pocztą elektroniczną lub znajdujących się na stronach nienalezących do Banku
  • należy unikać logowania z komputerow, do ktorych dostęp mają rowniez inne osoby [np. w kawiarenkach lub u znajomych]
  • zalecane jest ręczne wpisywanie danych do zlecenia przelewu np. numerow rachunków, nalezy unikać wprowadzania numerów rachunków stosowania metody kopiuj/wklej
  • nie nalezy instalować oprogramowania pochodzącego z nieznanych zrodeł na komputerze, na ktorym korzysta się z bankowości internetowej
  • należy zawsze kończyć pracę z systemem bankowości internetowej na komputerze korzystając z polecenia - wyloguj
  • w przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej lub stwierdzenia utraty środków nalezy niezwłocznie skontaktować się z Bankiem

Pamiętaj, że Bank nigdy nie prosi o:

  • instalację certyfikatów na komputerach i telefonach komórkowych
  • podanie danych kart płatniczych i kredytowych (nuemr karty, kod PIN) oraz danych dotyczących Twojego telefonu (numer i model)
  • udział w testowaniu nowych funkcjonalności serwisu transakcyjnego
  • wykonanie przelewów testowych ani zwrot środków na rachunki innych Klientów

Dlaczego zabezpieczenia są tak ważne?

Poziom bezpieczeństwa komunikacji pomiędzy witryną internetową, a jej Klientem zależy od poziomu bezpieczeństwa każdego z elementów uczestniczących w tej komunikacji. Zabezpieczenia po stronie Banku spełniają wysokie standardy i są cyklicznie testowane i audytowane. Dlatego działania cyberprzestępców ukierunkowane są na zabezpieczenia po stronie Klienta. Bezpieczeństwo korzystania z serwisu bankowości internetowej zależy również od jego użytkowników, w tym także świadomości z obszaru zabezpieczeń własnego komputera. Niezabezpieczony komputer jest narażony na ataki z użyciem złośliwego oprogramowania, a nawet całkowite przejęcie nad nim kontroli. W takiej sytuacji cyberprzestępca, mając do dyspozycji wykradzione dane uwierzytelniające [login, hasło, SMS potwierdzający transakcję] będzie usiłował zrealizować utworzony przez siebie przelew. W celu zachowania bezpieczeństwa środków zdeponowanych na rachunku bankowym staraj się odpowiednio zabezpieczyć komputer oraz stosuj podstawowe zasady bezpieczeństwa. Śledż na bieżąco informacje zamieszczone na stronie Banku dotyczące nowych zagrożeń w bankowości internetowej.

Aktualne ostrzeżenia, komunikaty i poradniki dla Klientow bankow publikuje rownież Związek Bankow Polskich na stronach internetowych:  http://zbp.pl/dla-konsumentow

Blokada usługi IB może zostać założona przez pracownika Banku ale także przez klienta samodzielnie:

  • z poziomu swojego serwisu internetowego - Operator indywidualny i firmowy może to wykonać w zakładce USTAWIENIA/KANAŁY DOSTĘPU. Dostęp do serwisu Internet Banking dla osoby fizycznej może odblokować również sam klient przed opuszczeniem okna z wymienionym menu. Użycie wówczas opcji Aktywuj pozwoli wpisać nowe hasło i po akceptacji hasłem jednorazowym odblokować dostęp przez Internet Banking.
  • przez wysłanie wiadomości SMS na numer SMS Bankingu w banku (+48505987330) o treści: BI#identyfikator, gdzie BI to blokada identyfikatora a identyfikator to login do serwisu Internet Banking. Program zweryfikuje, czy podany identyfikator jest powiązany z numerem telefonu (w Internet Bankingu, SMS Bankingu, danych osobowych). W przypadku istniejącego powiązania dostęp jest blokowany i odsyłany odpowiedni komunikat do Klienta.
  • rozszerzone komendy służące do blokowania usług poprzez SMS na numer SMS Bankingu w banku (+48505987330):
    - BW#identyfikator#PESEL – blokada bankowości internetowej i Aplikacji mobilnej Nasz Bank;
    - BM#identyfikator#PESEL – blokada Aplikacji mobilnej Nasz Bank.
    Przypomnienie: w przypadku, gdy wiadomość jest wysyłana z numeru telefonu powiązanego z danymi klienta dostępnymi w banku, nie jest konieczne podawanie numeru PESEL.

Zablokowaną w ten sposób usługę może odblokować pracownik banku.

Blokada aplikacji mobilnej "Nasz Bank":

  • po trzykrotnym błędnym wpisaniu kodu e-PIN - użytkownik Aplikacji zostanie usunięty
  • w opcji Aplikacji: „Ustawienia - Usuń użytkownika”
  • z poziomu serwisu Internet Banking: Ustawienia – Kanały dostępu i urządzenia – Usuń urządzenie mobilne
  • za pomocą usługi SMS Banking wysyłając SMS o treści BI#identyfikator Klient otrzyma komunikat SMS: "Dostęp do kanału internet dla identyfikatora...został zablokowany", w Aplikacji mobilnej po próbie zalogowania pojawi się komunikat: "Urządzenie zostało usunięte z bankowości internetowej".

Blokada czasowa kart za pomocą komendy SMS:

W celu tymczasowego zablokowania karty należy wysłać wiadomość o treści BKarty#blokowana_karta (w wersji skróconej BK#), gdzie w miejscu frazy blokowana_karta należy umieścić:

  • cały numer karty lub
  • cztery ostatnie cyfry numeru karty lub
  • zamaskowany numer karty, tj. 4203XXXXXXXX6975 lub
  • visa lub v – blokowane są wszystkie karty VISA klienta lub
  • maestro, mastercard lub m – blokowane są wszystkie karty Maestro lub MasterCard.

Przykład: BK#4203XXXXXXXX6975 lub  BK#v

W związku ze zwiększającą się ilością przypadków podszywania się za pracownika banku przez oszustów, przypominamy, że nasi klienci mają możliwość weryfikacji tożsamości z osobą z którą rozmawiają.

Podczas rozmowy telefonicznej pracownika z klientem, klient może poprosić o potwierdzenie tożsamości pracownika przez Aplikacje Mobilną. Wówczas pracownik banku wysyła wiadomość weryfikacyjną (tzw. Mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika banku) z informacją z kim Państwo rozmawiają.

Wiadomość można odczytać w aplikacji mobilnej banku jako powiadomienie.

W razie wątpliwości zapraszamy do kontaktu z Zespołem IT

www.bsnaleczow.pl > Kontakt