Od 1 stycznia 2018 r. obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT i przesyłania jej jako Jednolitego Pliku Kontrolnego dla potrzeb VAT (JPK_VAT) obejmie również mikroprzedsiębiorców. W związku z powyższym obowiązkiem Ministerstwo Finansów w dniu 4 października rozpoczęło szereg działań komunikacyjnych w przedmiotowym temacie. Działania te wspiera również Krajowy Związek Banków Spółdzielczych. Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami.
Nowy obowiązek dotyczy mikroprzedsiębiorców, którzy są podatnikami VAT i składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K. JPK_VAT to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT za dany okres. Dane do utworzenia JPK_VAT są pobierane bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych przedsiębiorstwa. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni.
Korzyści jakie może otrzymać mikroprzedsiębiorca składając JPK_VAT jeszcze w tym roku:
Mikroprzedsiębiorcy mogą liczyć na pomoc resortu finansów w wypełnianiu nowego obowiązku. Na nowej odsłonie strony www.jpk.mf.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie), która znajduje się na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów, podatnicy znajdą m.in. bezpłatne i bezpieczne narzędzia do utworzenia i wysłania JPK_VAT, dowiedzą się – krok po kroku – jak przygotować, podpisać (w tym jak założyć bezpłatny profil zaufany eGo) i przesłać gotowe pliki do administracji skarbowej.
W usłudze Internet Banking bardzo wygodnie i w prosty sposób możliwe jest wygenerowanie pliku JPK: Rachunki/Historia/Wyciąg w formacie JPK.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie:
http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/wiadomosci/aktualnosci
Dodatkowo informacji udziela Krajowa Informacja Skarbowa: 801 055 055 lub 22 330 03 30 oraz www.jpk.mf.gov.pl.