Z uwagi na zbliżający się okres wakacyjny a tym samym czas wzmożonych wyjazdów przekazujemy Państwu wskazówki, które pomogą unikać problemów płatnościami kartą zwłaszcza podczas podróży zagranicznych.
Alternatywny środek płatniczy:
Wybierając się w podróż Klient jeżeli ma taką możliwość powinien zabrać ze sobą co najmniej dwie karty płatnicze najlepiej jedną z logo VISA, a drugą MasterCard. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w gotówkę w lokalnej walucie ponieważ, nie w każdym miejscu można dokonać płatności kartą i nie wszystkie karty płatnicze mogą być w danym kraju akceptowane.
Aktualizacja danych kontaktowych:
Dane kontaktowe zwłaszcza numer telefonu są szczególnie ważne w przypadku kiedy transakcja zostanie wytypowana jako potencjalnie fraudowa. Niezbędna jest wówczas możliwość jak najszybszego kontaktu Klienta z Bankiem aby niepotrzebnie nie blokować karty, a tym samym nie uniemożliwiać dokonania kolejnych transakcji. Prosimy zatem aby dane kontaktowe były na bieżąco aktualizowane.
Transakcje przy użyciu cyfrowych portfeli:
Obecnie najwięcej transakcji oszukańczych jest dokonywanych za pomocą stokenizowanych (zwirtualizowanych) kart. Z uwagi na wysokie ryzyko fraudów oraz dbałość o bezpieczeństwo,
transakcje cyfrowymi portfelami w szczególności w krajach spoza EOG podlegają stałemu monitorowaniu i w przypadku zakwalifikowania płatności do grupy podejrzanych może dojść
do odrzucania transakcji i blokowania tokena.
Dodatkowo w niektórych rejonach świata mogą występować problemy z akceptacją tego rodzaju płatności, a w przypadku awarii systemu lub utraty połączenia internetowego, dostęp
do środków jest niemożliwy.
Rekomendujemy zatem aby płatności poza granicami Polski w terminalach pos i bankomatach Klienci wykonywali przy użyciu plastiku karty. Jednocześnie informujemy, iż w przypadku kiedy transakcja przy użyciu funkcji zbliżeniowej zostanie odrzucona należy ją ponowić wkładając kartę do terminala/ bankomatu i zatwierdzić kodem PIN.
Poinformowanie Banku o planowanej podroży:
Zachęcamy aby Klienci przekazywali do Banku informację o planowanej zagranicznej podróży (w jakim terminie oraz w jakich krajach Klient planuje przebywać) zwłaszcza jeśli wybierają się do kraju poza EOG. Informacja ta może uchronić przed oznaczeniem wszystkich płatności jako potencjalnego oszustwa a tym samym ich odrzuceniem.
Przypominamy, iż przypadku jakichkolwiek problemów z dokonaniem płatności kartą mają Państwo możliwość uzyskania pomocy na Infolinii, czynnej 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
Oferta > Klienci indywidualni > Karty płatnicze > Kartosfera